Masowa awaria Facebooka, Messengera i Instagrama
Dzisiaj, po godzinie 16:00 doszło do gwałtownej awarii trzech najpopularniejszych platform społecznościowych – Facebooka, Messengera i Instagrama. Skokowy wzrost zgłoszeń o awarii, przekraczający liczbę 144 tysięcy według danych ze strony downdetector.pl, wzbudził ogromne zaniepokojenie wśród użytkowników internetu na całym świecie.
Informacje o niedziałających serwisach szybko rozeszły się za pośrednictwem innych platform społecznościowych, w tym popularnego X. (dawnej Twitter) Większość użytkowników została wylogowana z Facebooka, a próby ponownego zalogowania się spełzają na niczym. Wyświetla się komunikat mówiący o wygaśnięciu sesji, a w trakcie wpisywania hasła pojawia się informacja, iż jest ono nieprawidłowe.
Reakcje na ten nagły zanik dostępu do tych platform są różnorodne. Wiele osób wyraża frustrację i zdenerwowanie, szczególnie biorąc pod uwagę powszechność tych serwisów w codziennym życiu. Facebook, jako platforma łącząca miliardy użytkowników na całym świecie, jest integralną częścią komunikacji społecznej, zarówno w sferze prywatnej, jak i biznesowej. Awaria o takiej skali nie tylko ogranicza możliwości komunikacyjne, ale również wpływa na funkcjonowanie wielu firm, które korzystają z tych platform do promocji i kontaktu z klientami.
Obecnie brak jest konkretnych informacji na temat czasu trwania awarii oraz przyczyn jej wystąpienia.
M. Huzarewicz