Samorządowcy spotkali się ws. Cyklostrady Dolnośląskiej

W Bolesławieckim Ośrodku Kultury odbyło się spotkanie w sprawie planów budowy Cyklostrady Dolnośląskiej, której łączna długość wszystkich tras ma wynosić aż 1800 kilometrów. Mówimy jednak o odcinku biegnącym z powiatu bolesławieckiego do Lubawki przy granicy z Czechami, liczącym 150 km. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele gminy: Bolesławiec, Lwówek Śląski, Wleń, Jeżów Sudecki, Mysłakowice, Janowice Wielkie, Marciszów, Kamienna Góra, Lubawka oraz miast: Kamienna Góra, Jelenia Góra i Bolesławiec, a także władze województwa.

Głównym tematem spotkania były porozumienia dotyczące prac projektowych na sieci Cyklostrad na terenie województwa dolnośląskiego. Zgodnie z uzgodnieniami prace projektowe będą finansowane przez Województwo Dolnośląskie oraz gminy w równym podziale 50/50. Dokumenty zostaną podpisane, gdy samorządy zaakceptują warunki porozumienia.
Cyklostrada Dolnośląska to koncepcja długodystansowych dróg rowerowych w regionie, której budowa ma kosztować około 850 milionów złotych. Projekt ma na celu poprawę dostępności transportowej regionu, zintegrowanie lokalnych dróg rowerowych i powiązanie ich z dolnośląską siecią kolejową. Trasa Doliny Bobru będzie miała 150 km długości i będzie się ciągnęła od Okrzerzyna, przez Lwówek Śląski, Bolesławiec, aż do Kozłowa.
To nie było pierwsze spotkanie dotyczące budowy tras rowerowych w Dolnośląskim regionie. W listopadzie 2021 roku w siedzibie Starostwa Powiatowego w Bolesławcu odbyło się spotkanie, podczas którego przedstawiciele samorządów podpisali deklarację współpracy przy realizacji inwestycji. Z czasem, po podpisaniu dokumentów, prace projektowe ruszą pełną parą.
Budowa Cyklostrady Dolnośląskiej to inwestycja, która nie tylko poprawi dostępność transportową regionu, ale również pozytywnie wpłynie na rozwój turystyki rowerowej w Dolnym Śląsku. Projekt ten cieszy się dużym zainteresowaniem mieszkańców regionu i władz lokalnych, a jego realizacja jest coraz bliżej.