Będą TRZY nowe odcinkowe pomiary prędkości na Dolnym Śląsku. Zobacz gdzie

Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD) ogłosił listę nowych lokalizacji montażu urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości. Wśród nich znalazły się trzy kluczowe miejsca na Dolnym Śląsku, w pobliżu Wrocławia. Decyzja ta jest podyktowana dużą liczbą wypadków związanych z nadmierną prędkością oraz intensywnym ruchem w tych rejonach.

Na Dolnym Śląsku odcinkowy pomiar prędkości zostanie zainstalowany w następujących miejscach:
- Autostrada A4 – odcinek między węzłem Kąty Wrocławskie a węzłem Wrocław Południe.
- Autostradowa Obwodnica Wrocławia – odcinek od węzła Wrocław Północ do węzła Wrocław Stadion.
- Autostrada A4 – odcinek między węzłem Krzyżowa a węzłem Krzywa.
Na liście rezerwowej znalazł się również odcinek na A4 między węzłami Budziszów Wielki a Pichorowice.
Wytypowane lokalizacje charakteryzują się szczególnie wysokim natężeniem ruchu oraz dużą liczbą wypadków, w których nadmierna prędkość odgrywa kluczową rolę. Inspektorat Transportu Drogowego podkreśla, że zastosowanie odcinkowego pomiaru prędkości ma skutecznie zmotywować kierowców do przestrzegania ograniczeń prędkości, co przełoży się na poprawę bezpieczeństwa na drogach.
W całej Polsce zaplanowano instalację 43 nowych urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości, a pierwsze z nich mają zacząć działać już w połowie 2025 roku. Koszt całej inwestycji wyniesie niemal 85 milionów złotych. Nowoczesne systemy mają być bardziej precyzyjne i wydajne, co pozwoli na dokładniejsze monitorowanie zachowań kierowców oraz eliminowanie przypadków niebezpiecznej jazdy.
Wprowadzenie nowych urządzeń to kolejny krok w ramach ogólnokrajowej strategii poprawy bezpieczeństwa na drogach. Statystyki pokazują, że odcinkowy pomiar prędkości w znacznym stopniu wpływa na zmniejszenie liczby wypadków w miejscach jego zastosowania. GITD liczy, że również na Dolnym Śląsku te rozwiązania przyniosą pozytywne efekty, redukując liczbę zdarzeń drogowych i zwiększając komfort podróżowania.
Decyzja o instalacji nowych urządzeń w rejonie Wrocławia to odpowiedź na rosnące potrzeby w zakresie bezpieczeństwa na drogach regionu. Inwestycja, choć kosztowna, ma szansę znacznie poprawić sytuację na kluczowych trasach, takich jak autostrada A4 i AOW.
Marcel Wilk