Mieszkanka powiatu lwóweckiego straciła pieniądze przez metodę typu BLIK

Policjanci z powiatu lwóweckiego ostrzegają przed rosnącą liczbą oszustw dokonywanych za pośrednictwem popularnych komunikatorów internetowych. Jedna z mieszkanek regionu straciła blisko 1700 zł po tym, jak zaufała osobie podszywającej się pod jej znajomego na Messengerze.

Do Komendy Powiatowej Policji w Lwówku Śląskim zgłosiła się kobieta, która padła ofiarą oszustwa internetowego. Z relacji pokrzywdzonej wynika, że za pośrednictwem komunikatora Messenger skontaktował się z nią nieznany sprawca, który podszył się pod jej kolegę. Pod pretekstem nagłej potrzeby zapłaty za zakupy w sklepie internetowym, oszust poprosił ją o pomoc i przesłanie kodu BLIK.
Zmanipulowana przez fałszywego „znajomego” kobieta, chcąc pomóc w rzekomej transakcji, wygenerowała i przekazała kody BLIK, które pozwoliły sprawcy na wypłatę gotówki z bankomatu. W ten sposób doszło do niekorzystnego rozporządzenia mieniem i utraty środków pieniężnych w łącznej kwocie blisko 1700 zł.
Policja przypomina, że podobne metody działania oszustów są coraz powszechniejsze. Przestępcy wykorzystują zaufanie, jakim darzymy naszych bliskich i znajomych w mediach społecznościowych. Dlatego każdorazowo, gdy ktoś prosi nas o przekazanie pieniędzy lub kodów BLIK – nawet jeśli wydaje się to osoba dobrze znana – należy skontaktować się z nią telefonicznie i upewnić, czy rzeczywiście potrzebuje pomocy.
Apelujemy do wszystkich mieszkańców: zachowajcie czujność w sieci! Nie udostępniajcie kodów BLIK ani danych do logowania – nawet bliskim – jeśli nie jesteście pewni tożsamości rozmówcy.
Zgłaszanie przestępstw może zapobiec kolejnym wyłudzeniom. Nie bądźmy obojętni – reagujmy!
młodszy aspirant Olga Łukaszewicz
Komenda Powiatowa Policji w Lwówku Śląskim