Lubomierz. Obowiązek składania informacji o wyrobach zawierających azbest

Przypominamy o corocznym obowiązku składania zaktualizowanej informacji o wyrobach zawierających azbest, wynikającym z Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31).

Zgodnie z przepisami:
- Osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami, które wykorzystują wyroby zawierające azbest na terenie Gminy i Miasta Lubomierz, przedkładają „Informację o wyrobach zawierających azbest” Burmistrzowi Gminy i Miasta Lubomierz do 31 stycznia danego roku (§ 10 ust. 3).
- Podmioty gospodarcze, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz osoby prawne, wykorzystujące wyroby zawierające azbest na terenie Gminy i Miasta Lubomierz, przedkładają „Informację o wyrobach zawierających azbest” Marszałkowi Województwa Dolnośląskiego do 31 stycznia danego roku (§ 10 ust. 2).
Właściciele nieruchomości mają więc czas do 31 stycznia, aby zgłosić obecność azbestu na swoich posesjach.
Sposoby składania informacji:
- W formie papierowej – osobiście w Urzędzie (Plac Wolności 1, 59-623 Lubomierz) w godzinach pracy.
- W formie elektronicznej – za pośrednictwem platformy ePUAP.
Dodatkowe informacje:
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 757 833 151 wew. 42.
Uwaga! Obowiązek nie dotyczy osób, które widnieją w inwentaryzacji wyrobów azbestowych.
Przypominamy również o obowiązującej Uchwale nr XXXIV/211/21 Rady Miejskiej Gminy Lubomierz z dnia 24 czerwca 2021 r. w sprawie przyjęcia programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Lubomierz na lata 2021–2032.
Marcel Wilk